Heavy Metal ve Milliyetçilik
Etiketler:
albüm | beste | death metal | faşizm | festival | gitarist | Yaşru | Yabgu | headbangers | heavy metal | hikaye | iskandinav death metal grupları | kaset | kültigin | metal | metalci | Milliyetçi | Milliyetçilik | mitoloji | müzik | müzisyen | Odin | Ergenekon | Türk
Heavy metal Afrika'dan Amerika'ya göç etmiş siyahların, beraberinde getirdikleri blues müziğinden doğdu. Bir çok ünlü heavy metal gitaristi, müzikal kariyerlerine blues gitaristi olarak başlamıştı. Bu müziğin ilk olarak hangi grup veya gitarist tarafından yapıldığı hep tartışılmaktadır. Bir çok müzik otoritesi, heavy metalin ilk olarak Black Sabbath grubunun gitaristi Tony İommi'yle başladığı konusunda hemfikirler. Sabbath'tan sonra bir çok heavy metal grubunun da kullandığı pentatonik rif ler, Ortaçağ'dan günümüze değin, şeytanın ton aralığı olarak adlandırılıyordu.
Heavy metal protest ve karşı kültürün müziğidir. Yerleşik değerlere, tüketim kültürüne, savaşlara dine karşıdır. Dini değerlere karşı olan acımasız eleştirileri anti-christ kavramı ile karşılık bulur. Özellikle İskandinav'yalı black, gothic, senfonik death metal grupları din karşıtı şarkılar yaparken, hayranları bir çok kiliseyi ateşe veriyordu. Peki dine karşı böylesine acımasız eleştiriler getiren heavy metal'in milliyetçilikle kurduğu bağ nedir?
Nasyonal Sosyalistler dünyayı bir kaç ırka bölüyorlar ve Ari ırkının bu ırkların içinde en üstün ırk olduğunu iddia ediyorlardı. Milliyetçiliğin vatana, toprağa ve millete dair yaptığı vurgu, onun dil-kültür-toprak ve tarih birliğiyle temelinde kurulmuş ulus devletlerin nedeni olmasından kaynaklanıyor. Irkçılık, kavimcilik, soy sop gibi değerlere yapılan yüceltmeyi bunun bir parçası olarak okumak mümkün.
İskandinavyalı gruplar, İskandinav mitolojisinden sıkça esinleniyor, bir çok şarkı sözlerinde buna gönderme yaparken, Manowar gibi gruplar, mutlak hiyerarşinin hüküm sürdüğü, toprak sahiplerinin hükümranlığındaki Ortaçağ dönemini yüceltiyor. Kaslı vücutları, deri kıyafetleri , savaşçı görünümü ile ile mutlak bir gücün ve kudretin sahibi gibi gözüküyorlardı.
Heavy metal yazının başında da vurguladığımız gibi, karşıtlık ve reddin üzerinde şekilleniyorsa da bazı heavy metal grupları milliyetçilik hatta dini öven temaları da kullanabiliyorlar.
Ülkemizde erken 90 lı yıllarda yayılmaya başlayan rock ve heavy metal kültürü, muhafazakar bir kültür içinde filizlenmeye çalıştığı için öncelerde tamamiyle protest bir çizgidedir. 2000'li yıllardan sonra Metallica'yla beraber kitleselleşen heavy metal, zamanla ülkücü gençlerin de ilgi alanına girecek kadar yaygınlaşacaktı.
Bugün ülkücü, milliyetçi camiada heavy metal camiasının içinde. Akranları olan İskandinav gruplarının yaptığı gibi, folk müziğe ait öğeleri Türk kültürüne uyarlayarak özgün ve başarılı işler çıkaran Yaşru (https://www.youtube.com/watch?v=JffwPIzM7WM&list=RDl9f6xYvAeSw&index=11) ve Yabgu bu akımın bilinen, yeni nesil death metal grupları.